Barnuppfostran...

För att få Kevin att klippa naglarna utan tvång och tjat så har jag berättat om alla bakterier som man har under långa naglar...
Om man sedan stoppar fingrarna i munnen så blir man givietvis sjuk.

När jag hade magsjuka för nån vecka sen så visade jag upp mina långa naglar, och han drog snabbt slutsatsen att dom var orsaken till magsjukan.

Igår så berättade Kevin om en fröken på dagis som hade jättelånga naglar, sen tittade han lite finurligt på oss å sa "Vi vet ju vad hon kommer bli"

Hmm, ändra taktik?

Kommentarer
Postat av: eva stureson

Han är ju bara för härlig den busungen. Och du är ju smart som får dom att förstå. Jag lyckades aldrig klippa naglarna på mina barn utan skrik och tandagnissel. Undrar om man kan göra lika med hundarna så det går lättare och klippa klorna

2011-01-29 @ 16:01:05
URL: http://[email protected]
Postat av: eva stureson

Nu har du inte bloggat nå på länge. Vill höra fler saker om dina så busar. du får skriva med friska armen. ha det så bra kram

2011-03-09 @ 11:28:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0